Program „Dobry Start" to 300 zł jednorazowego wsparcia dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny.
Od roku szkolnego 2021/2022 świadczenie (tzw. 300+) w ramach programu Dobry Start będzie przyznawał
i wypłacał Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
Wnioski można składać od 1 lipca do 30 listopada tylko drogą elektroniczną:
- na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS,
- za pośrednictwem portalu Emp@tia,
- przez serwisy bankowości elektronicznej banków, które udostępnią taką możliwość.
ZUS wypłaci świadczenie na konto bankowe wskazane we wniosku.
Każda osoba, która będzie potrzebowała wsparcia w złożeniu wniosku o świadczenie z programu Dobry Start może liczyć na pracowników ZUS. Pomoc można uzyskać:
- na specjalnej infolinii pod numerem 22 290 22 02 w dni robocze (pn.-pt.) w godz. 8.00 -15.00,
- w Centrum Obsługi Telefonicznej (COT) ZUS w dni robocze (pn.-pt.) w godz. 7.00 -18.00 pod numerem
telefonu 22 560 16 00 lub za pośrednictwem maila na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., - we wszystkich placówkach ZUS oraz podczas e-wizyty w ZUS,
- w trakcie dyżurów pracowników ZUS w siedzibach urzędów miasta, gminy, Poczty Polskiej i KRUS (więcej informacji o programie oraz dyżurach na stronie https://www.zus.pl/baza-wiedzy/program-dobry-start).
Dostępne są także w filmy instruktażowe:
- dla rodzica (link do YouTube) - link otwiera się w nowym oknie [1]
- dla dyrektora placówki (link do YouTube) - link otwiera się w nowym oknie [2]