Poniżej prezentujemy informację z Departamentu Polityki Rodzinnej MRPiPS dot. obsługi zgłoszeń nieprawidłowości w uprawnieniach do Polskiego Bonu Turystycznego:
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
MINISTERSTWO RODZINY, PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ
DEPARTAMEMT POLITYKI RODZINNEJ
ul. Nowogrodzka 1/3/5, 00-513 Warszawa, tel. +48 22 529 06 77, fax +48 22 529 06 61
www.mrpips.gov.pl; E-Mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Warszawa, dnia 4 sierpnia 2020r.
Obsługa zgłoszeń nieprawidłowości w uprawnieniach do Polskiego Bonu Turystycznego
Osoba zgłaszająca problem dotyczący uprawnień do Polskiego Bonu Turystycznego powinna skontaktować się z infolinią Polskiego Bonu Turystycznego:
tel. 22 11 22 111
Wskazane jest żeby osoba taka dysponowała:
- danymi identyfikacyjnymi (imię, nazwisko, PESEL, a jeśli nie nadano to seria i nr dokumentu tożsamości osoby uprawnionej do bonu)
- podała dane kontaktowe (nr telefonu, adres e-mail)
- przedstawiła krótki opis problemu.
W dalszej kolejności zgłoszenie przekazywane jest do Polskiej Organizacji Turystycznej (POT), która:
- dokonuje wstępnej analizy sprawy. Jeżeli istnieje taka konieczność POT dokonuje odpowiednich czynności w zakresie wartości bonu.
- wprowadza informację na temat sposobu obsługi do systemu obsługi zgłoszeń.
Następnie:
- Infolinia PBT informuje klienta o sposobie postępowania.
- POT prowadzi postępowanie wyjaśniające.
- POT wydaje decyzję administracyjną.
- POT dokonuje odpowiednich czynności w systemie w zakresie wartości bonu.
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Informacje na temat Polskiego Bonu Turystycznego można uzyskać m.in. na stronie internetowej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych: www.zus.pl