Poniżej prezentujemy informację z Departamentu Polityki Rodzinnej MRPiPS dot. obsługi zgłoszeń nieprawidłowości w uprawnieniach do Polskiego Bonu Turystycznego:


…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

MINISTERSTWO RODZINY, PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ

DEPARTAMEMT POLITYKI RODZINNEJ

ul. Nowogrodzka 1/3/5, 00-513 Warszawa, tel. +48 22 529 06 77, fax +48 22 529 06 61
www.mrpips.gov.pl; E-Mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Warszawa, dnia 4 sierpnia 2020r.

 

Obsługa zgłoszeń nieprawidłowości w uprawnieniach do Polskiego Bonu Turystycznego

Osoba zgłaszająca problem dotyczący uprawnień do Polskiego Bonu Turystycznego powinna skontaktować się z infolinią Polskiego Bonu Turystycznego:

tel. 22 11 22 111

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


Wskazane jest żeby osoba taka dysponowała:

  • danymi identyfikacyjnymi (imię, nazwisko, PESEL, a jeśli nie nadano to seria i nr dokumentu tożsamości osoby uprawnionej do bonu)
  • podała dane kontaktowe (nr telefonu, adres e-mail)
  • przedstawiła krótki opis problemu.

 

W dalszej kolejności zgłoszenie przekazywane jest do Polskiej Organizacji Turystycznej (POT), która:

  1. dokonuje wstępnej analizy sprawy. Jeżeli istnieje taka konieczność POT dokonuje odpowiednich czynności w zakresie wartości bonu.
  2. wprowadza informację na temat sposobu obsługi do systemu obsługi zgłoszeń.

Następnie:

  1. Infolinia PBT informuje klienta o sposobie postępowania.
  2. POT prowadzi postępowanie wyjaśniające.
  3. POT wydaje decyzję administracyjną.
  4. POT dokonuje odpowiednich czynności w systemie w zakresie wartości bonu.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

Informacje na temat Polskiego Bonu Turystycznego można uzyskać m.in. na stronie internetowej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych: www.zus.pl